Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "Big Gong"

Original Song Title:

"Dead Wrong"

Original Performer:

The Notorious B.I.G. ft. Eminem

Parody Song Title:

"Big Gong"

Parody Written by:

the_conqueror_of_parodies

The Lyrics

Some instruments are just trouble magnets. Obviously, this parody will be about one of them - the recorder! Wait...
I'm not crazy
Uh, yeah
Gon' be lots of fun, yeah, love it, yeah
Can't believe I found one, can't believe I found one, lovin' it
C'mon, yeah

I know what I want, I got it now, this rocks (I know what I want, I know what I want)
A big gong (a big gong)
I'll use it a ton (c'mon) because that's what I want (I know what I want, a big gong)
My big gong

Sit back and I'll gloat while you make jokes 'bout the wastage of my dough
But I really don't think so, think so
My discount was major, a real favour (uh)
'Cause of my nature (uh) as a constant music player
Sounds crazy but I play
Clarinet, trumpet, bass, both the violin and guitar states (uh)
And I have (uh) all of them intact (uh-huh)
But I still have money, so this is where it gets real funny
When you have the paper (uh-huh), reason comes much later (uh-huh)
Don't need it, just see it (yeah) and want can't get greater (uh)
Browsin' through the instrument shops, lo, I find one so
Ridiculous, must go to my home
I've swiped (uh) my card before I can start thinkin' (uh)
"Hold up, have I got room to fit this in?" But (don't much care because)
I'm just way too eager (uh, uh), it's a total keeper (yeah)
So just back off (uh) with your hints I'm on reefer
I've realised that this is what I've missed (uh)
Once it's through my door (mmm-mmm-mmm-mmm), I will achieve pure bliss (yeah)
Need more than the gist (uh)? And you're callin' me the fool, you twit
Giant metal (uh) circle on two strings with (ooh) one stick
And then there comes the combination (uh), rod swings away (uh-huh) and hits it loud (uh-huh)
It's a thump of a sound, no flumpin' around
Smashin', I love bashin' (uh), I demand that you indulge me (watch me)
As I whack this thing constantly (ow!) (come check my big gong)

I don't think I'll stop (uh-huh) because it's way too fun (my big gong)
My big gong, come check my big gong (it relieves my pressure)
There's no way I'll stop (I'm not gonna stop), it's honestly too fun (huge joy)
My big gong (what a trip)
It's so hard to stop, this rocks, it's super fun (like super-duper fun)
My big gong (big gong), come check my big gong
I don't think I'll stop because it's way too fun (best kind of stupid fun)
My big gong

Man, it's encrusted with ancient fluff, it wasn't dusted
Love it, not used much, what I've deducted (c'mon)
But I'll be usin' ya 'cause I'm stupid, uh
But not clueless, I'm a ditz, no thick twit
Know you'll regret me with the way I'm gon' ring thee
When it hits me: "This moment needs oomph, this means (sha, yeah)
Let's make it crazy, the neighbours will hate me (I get that)
But nuts to them, I love it when it gets my bones all hummin' (uh)"
Wait, that sounds sexual, shit
Not what I meant by it (uh), it's the vibrations once it gets hit
That doesn't sound much better, no avoidin' that (c'mon)
When the best verb here is "whack" (ugh, ugh, whatevs)
But I'm still excited for the "boom" (yeah) all throughout my room (uh-huh)
Whole apartment block takes a bit to resume (that's right)
Whatever they're dealin' with
'Cause the noise leaves nothin' in its path, can't not be feelin' it
"Asshole"? No need to be such a bully
Just because you're woozy from my gong, rookie (real rookie)
If there's a problem, there's zero shame in leavin'
Your ear's bleedin'? First off, I'm just not believin' (whoo!)
And second, I'm not stoppin' what brings me glee
So just put up with me ringin' freely (so)

I'm hittin' it off at all the times I want (my big gong)
My big gong, come check my big gong (it relieves my pressure)
Will never be soft, you gotta hit it strong (I love it, real loud forever)
My big gong
Not sayin' you're wrong but whatever, this rocks (I'm gonna never stop)
My big gong, come check my big gong
I'm hittin' it off at all the times I want (somethin's weird, what's this?)
My big gong (ow!)

A few weeks in, feels diff'rent, I wonder what has got in my head
I still really like it but it's a little dulled, answer must be simple
Not because I'm not hittin' it, slammin', whackin' that mallet
I'm still really into that, obnoxious habit
And I don't give a shit 'bout people complainin' 'bout it
They claim that I'm evil because their doors aren't closed, the twits
'Cause they don't like it, I won't stop it, no lyin', their stupid whines ain't my problem
No, somethin' else just might get me pausin'
My brain nearly popped as I nodded off
Which made no damn sense because I know I've not been sleep-whackin' the gong (ooh)
And yet it feels I forgot to put my earmuffs on
Yes, I do that, not as crazy as I maybe tend to come off
Where is the noise comin' from? I'm gonna head 'round and knock
And then stick my head in, a quick check, pissin' me off
I can't believe it, they've got a gong, totally wrong
That's my own gimmick, no lesson learned, gonna be a war of the big gongs

We're gonna head off, who's gonna hit it off (our big gongs)?
Our big gongs, come check our big gongs
It's one versus all (looks like awful odds), I've got more practice, y'all (mad boy)
Our big gongs (I'll beat 'em)
Let's see who will stop (uh-huh) first, not me, so step off (I'm the best, yeah, I'm the best)
Our big gongs, come check our big gongs
We might get the cops to come to shut us off
Our big gongs (c'mon)
I dare 'em to come, their shots ricochet off (uh)
Our big gongs (yeah), come check our big gongs
We're gonna head off (uh-huh), who's gonna hit it off (uh)?
Our big gongs (we won't stop, 'cause we can't stop)
We're gonna head off, who's gonna hit it off?
Our big gongs, come check our big gongs
We're gonna head off, who's gonna hit it off?
Our big gongs

Man, whoever gave the go ahead for Diddy to constantly ramble over Biggie's verses needs a good smack upside the head. If it wasn't Diddy, I'd be very surprised.

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 4.7
How Funny: 4.7
Overall Rating: 4.7

Total Votes: 56

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   4
 4
 4
 
 2   0
 0
 0
 
 3   0
 0
 0
 
 4   0
 0
 0
 
 5   52
 52
 52
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/90s/thenotoriousbigfteminem0.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 272