Making fun of music, one song at a time. Since the year 2000.
Check out the two amIright misheard lyrics books including one book devoted to misheard lyrics of the 1980s.
(Toggle Right Side Navigation)

Song Parodies -> "4 Runners Only"

Original Song Title:

"Budsmokers Only"

Original Performer:

Bone, Thugs and Harmony

Parody Song Title:

"4 Runners Only"

Parody Written by:

Nick Zeman and the Poetic Runners

The Lyrics

This is a song about running and how exciting it can be. Because this is a song that is meant to be done by more than one person I have listed it as done by the Poetic Runners. Throughout it I assign verses to different people because I think it is necessary and to avoid confusion as you may want to look at the original. The song talks about the runner's high and some fan appreciation. At the very end I kind of throw in a romantic overtone since this song was actually derived from another song called For Lovers Only. It was then taken by Bone Thugs and Harmony to produce Budsmokers Only.
(Chorus)
4 Runners Only 4 Runners Only Onlaaaay.
4 Runners Only 4 Runners Only Onlaaaay.
4 Runners Only 4 Runners Only Onlaaaay.
4 Runners Only 4 Runners Only Onlaaaay.

(Poetic Runner #1)

Heres a hip track by Mr. Zeman that hardcore runner from Cleveland.
All these years creepin in this game I'm not leavin til my casket drops and I'm sleepin.
Call all my buddies.
Call all my friends.
Call all my homies.
This runnin never ends.

(Poetic Runner #2)

I gotta tell ya what I know is that the runner's highs so fun exactly like a natural hydro.
I love to run in the city every day adoring the streets cause endorphin is sweet.
I lug in my cliff shots and plug in my hip hop and get my feet fleetin.
My spirits start beamin when fans on the sides of the streets begin screamin.

(Poetic Runner #3)

Baby as I'm sprintin down that wide road as I'm happy when I runner's high go gotta give love to the Fleet Feet.
Gotta give much peace to the Runnin Shop of Achilles.
Runnin in my new Reeboks.
You can play this hit in your beat box.
Thank ya for the shoes ya sold and gave.
Now I'm runnin every day til I fall in the grave.

(Poetic Runner #4)

Whenever I'm out with my crew runnin, that endporphin rush is comin.
That feeling is so strong.
That's why I run for so long.
When euphoria's comin at ya, then you'll know its the runners rappta.
Still ya need enough cliff shot when ya tire out, and enough hip hop to keep ya fired up.

(Poetic Runners #2 and #1 overlapping one another)

Gonna get a pumped up. (#2)
Feet fleetin in the City of Cleveland.(#1)
Gonna get ya pumped up. (#2)
Feet fleetin in the City of Cleveland.(#1)
Gonna get ya pumped up. (#2)
Feet fleetin in the City of Cleveland. (#1)
Gonna get ya pumped up. (#2)

(Poetic Runner #1)

Mr. Inventor of the runner's high wanna give five.
For you I do this live hit.
And its never gonna quit.
Doctor told me better stop but he can forget it.
Me never gonna stop this run.
Nothin else in the world ever tops this fun.
You can never ever go wrong when ya run long hearin this dope song.

(Poetic Runner #2)

Run with me troops spirits let loose.
Never be losin our balance.
Runnin and havin good times singin out these rhymes.
Showin off our talent.
I'll be runnin every day til I die.
Gotta get runner's high.
If ya wanna run right.
Come with me on a long run and get nice.
Best to take an endorphin fiend's advice.

(Poetic Runner #3)

Baby that endorphin's pourin right out my brain.
Goin on run after run they think I'm insane.
They can't hang.
Its a Z Thang how a fella like me run and remain high as the sun.
It's so much fun.
Here I come runnin down the streets.
Wanna let you know that its a joy to serve ya fans as ya stand there cheerin us by the curb.

(Poetic Runner #4)

If ya wanna go for a run just come on with me hun.
Now don't be speedy.
No need to sprint just pace it easy.
Cause it would mean lots to me to do this whole run with you.
Come come get with me.
You and me runnin with just us two.

(Repeat Chorus)

(All Poetic Runners simultaneously)

Lug in your cliff shot and just keep on runnin.
Plug in your hip hop and just keep on runnin.
Lug in your cliff shot and just keep on runnin.
Plug in your hip hop and just keep on runnin.

(Repeat last verse until fade)







Original Budsmokers only can be found on You Tube. Song is on Bone, Thugs and Harmony's E.99 Eternal which was released in 1996.

Your Vote & Comment Counts

The parody authors spend a lot of time writing parodies for the website and they appreciate feedback in the form of votes and comments. Please take some time to leave a comment below about this parody.

Place Your Vote

 LittleLots
Matches Pace of
Original Song: 
How Funny: 
Overall Score: 



In order for your vote to count, you need to hit the 'Place Your Vote' button.
 

Voting Results

 
Pacing: 5.0
How Funny: 3.8
Overall Rating: 4.8

Total Votes: 4

Voting Breakdown

The following represent how many people voted for each category.

    Pacing How Funny Overall Rating
 1   0
 0
 0
 
 2   0
 0
 0
 
 3   0
 2
 0
 
 4   0
 1
 1
 
 5   4
 1
 3
 

User Comments

Comments are subject to review, and can be removed by the administration of the site at any time and for any reason.

Peter Andersson - June 11, 2008 - Report this comment
I've been here a couple of years and it's seldom I've seen a noob take on a song and do it with good pacing, and even more seldom a long rap song and do it with good pacing. I'm giving you a five in that category and I find it hard to believe this is only your second parody!

As for funny I realise that this is meant to be from the heart and about your feelings about running rather than for LOL effect, but it's a category I can't pass on (technically a button has to be marked) so it gets a three. Hence a four in overall is pretty given.

As for your artist name you should choose one and stay with it if you plan to write more songs, you will not be allowed to change it later (without resubmitting parodies) and there are at least two in-site reasons for going with a consistent name, number one is that once you're up to ten your author name becomes a link to a list of your parodies, number two is that when you're up to twentyfive you're allowed to add a bio and/or write someting about yourself on that page with a list of all your parodies.
littleRunningCakes - June 11, 2008 - Report this comment
Here's a High five, Sir. You might try running horses instead . . . it's a real high, too!

The author of the parody has authorized comments, and wants YOUR feedback.

Link To This Page

The address of this page is: http://www.amiright.com/parody/90s/bonethugsandharmony1.shtml For help, see the examples of how to link to this page.

This is view # 1065